پراکنده گویی های ۵ کیلومتری دوکوهه

علی ولی الله
پراکنده گویی های ۵ کیلومتری دوکوهه

ما افسر جنگ نرم آقا هستیم

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

این داستان رو براى کافه داستان رجا نیوز، با نام مستعار سلمان فرستادم که در سایتشون سال 92 به مناسبت مهرماه آغاز سال تحصیلى زدن.

http://www.rajanews.com/news/152631


📖نفر وسط نشسته روی زمین


معلم کلاس اولم، آقای بزرگی بود، با قد کشیده و عینک قاب سیاهِ پهن دهه شصتی. همیشه کت نیم داری به تن داشت که هنوز هم نام رنگش را بلد نیستم!

بچه زرنگ کلاس بودم، ردیف دوم می‌نشستم. از بس کلاس شلوغ بود، سه نفر روی یک نیمکت تق و لق چرک گرفته، تنگِ هم می‌نشستیم. ولی وقت املا برا اینکه تقلب نکنیم نفر وسط رو زمین زانو میزد و دفترش رو روی صندلی میگذاشت.

فک کنم درس ژاله و گل بود و نوبت من بود که نفر وسط باشم و بروم پایین دیکته بنویسم. اون پایین صدای معلم درست نمی‌رسید و من جا ماندم. ترس و اضطراب با کم‌رویی و مخلوطی از احساس کتک خوردن، گردابی آن وسط ایجاد کرده بود که داشت غرقم می‌کرد.

با هر جان کندنی که بود املاء تمام شد. عینک معلم مثل میکرسکوپ دنبال غلط غلوط بچه ها می‌گشت، که ناگهان نعره‌ای کشید که فلانی و اسم مفلوکم از حنجره شیشه‌ای استاد، برق سه فاز فشار قوی را به دنریت‌های اعصاب حسی ام وارد کرد! دو سه قدم مانده بود که برسم به میزش که چنان کشیده‌ای حواله صورتم کرد که برق از کله ام پرید و بجای اولم پرت شدم.

به خانه که رسیدم هنوز اثر انگشتان آقا معلم روی صورت خط‌خطی زمینه کچلم بود. آه از نهاد مادر بلند شد و فردا آمد مدرسه و آقا معلم را دعوا کرد که به چه حقی این بلا را سر یکی یه دونم درآوردی؟

دهه شصت بود و اینقدر بچه ننه بودن نوبر بود! آقا معلم هم از این اتفاق حسابی ناراحت بود؛ البته بیشتر برای نمره هفتی که بچه زرنگ کلاسش از املاء گرفته بود!

آقای بزرگی معلم بزرگواری بود. خدا رحمتش کند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۵۷
salman farsi

✔ بسم الله الرحمن الرحیم آرم و برند مسلمانیست...


همه انبیا با نام خدا کار کردند...


نوح بعد از ساخت کشتى وقال ارکبوا فیها بسم الله مجراها و مرساها....


سلیمان هنگام دعوت قوم سبا ، انه من سلیمان و انه بسم الله الرحمن الرحیم...


ߓحکام به اصطلاح کشورهاى اسلامى بسم الله الرحمن الرحیم را نمى توانند بگویند.چون نمى شود بسم الله گفت و با صهیونیست ها و استکبار ظرف مشروب نوشید.....




✔مرگ بر آمریکا ریشه قرآنى دارد...قتل الانسان ما اکفره...




✔همه زندگى توسل است.ما به وقت تشنه گى به آب متوسل میشویم به وقت گرسنگى به غذا به وقت برهنگى به لباس .......و این منافاتى با توحید ندارد بلکه هم عرض توحید است،بلکه دستور خداست که فرمود و ابتغوا إلیه الوسیله وهابیت این مفهوم روشن  قرآنى را نمیفهمد.


ߒ☬جلسه معارف#قرآن/ ترجمه تفسیرى آیات نور/ دوشنبه ها در زینبیه نور المهدى 


ߒتوسط امام جمعه محترم شهرستان #اندیمشک حضرت حجت الاسلام و المسلمین#خدامى برگزار میگردد......


#andimeshk #اندیمشک◀◀◀◀◀◀◀◀◀◀◀#andimeshk

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۴۲
salman farsi

کلیپ تشییع شهداى غواص در اندیمشک

کارى از گروه تاریخ شفاهى شهید زیودارى

دریافت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۴ ، ۰۴:۵۰
salman farsi